Vitaminok pótlása télen

Miért szükséges gondoskodjunk a megfelelő vitaminpótlásról? Most megtudhatod..

Vitaminok pótlása télen

Amint beüt a hideg időjárás, szinte képtelenek vagyunk egyik napról a másikra átállni, és a nem megfelelő öltözködés miatt könnyen megfázhatunk. A náthás időszakot könnyebben átvészeljük, ha megfelelő vitaminokat juttatunk be a szervezetünkbe, melyek segítenek ezt áthidalni. A leggyakrabb vitamin, amire a legnagyobb szükségünk van, ez a C-vitamin. Már gyógyszertári készítményekből is bevihetjük, de a legjobb, ha természetes alapanyagokból venné fel ezt a szervezetünk, mint például a zöldségekből és gyümölcsökből. 

A stresszesebb életvitelt élőket is megviseli ez az időszak, nekik a B1 vitamin segít leküzdeni a nyugtalanságot. Természetesen ezt is bevihetjük élelmiszerekkel is, mint például reggelire a mogyoró és a müzli (mindenféle olajos magvak), ebédre pedig a csirke és a sertéshús. A hiánya akár lelki megbetegedéseket is okozhat.

Az irodai munkások, vagy akiknek nincs lehetőségük annyit a szabadban lenni, azoknál felléphet D-vitamin hiány a napfény hiánya miatt. Szerencsére könnyen tudjuk ezt is pótolni halfélékből, gyümölcsökből.

Mindenféleképpen figyelni kell a saját szervezetünket és igyekezni kell ezeket az ásványi anyagokat pótolni a szervezetükbe, mert ez rengeteget javíthat az életminőségünkön.