Rossz alvási szokások?

Milyen rossz alvási szokásokat követhetünk el? Avagy a hogyan ne aludjunk 6 pontja...

Rossz alvási szokások?

Szinte minden szokásainknak vannak jó és rossz példái is, ezért most az alvási szokások 6 pontját vizsgáljuk.

1. Vízpótlás alvás előtt: Gondolom mindenkinek ismerős, hogy alvás előtt tör rá a napi szomjúság vágy, hiszen éppen akkor jutott eszébe, hogy szinte egész nap nem ivott semmit. Ha este akarunk két-három nagy pohár vizet felhajtani, akkor ne tegyük, ugyanis sűrűn mosdóba látogatás lesz a vége az éjszaka.

2. Eltérő dátumok: Meg kell próbálnunk ugyanabban az idővben lefeküdni és felkelni, különben nagyon gyorsan bekavarodik a rendszerünk, így nem tudunk minőségi alvást produkálni, ami viszint kihat a napközbeni teljesítményünkre.

3. Okos készülékek: A hálószobából iktassunk ki minden létező eszközt, ami a pihenést zavarja: a telefont, a tabletet, de még a tévét is. Ezeket szorítsuk szigorúan a nappaliba!

4. Olvasás: Erről régebben rengeteg olyan tévhitet hallhatunk, hogy gyorsabban el tudunk aludni, ha olvasunk előtte. Ez így nem igaz, hiszen ha elkezdünk akár egy könyvet vagy egy cikket, akkor vagy szeretnénk teljesen elolvasni, mert magával ragad a cselekménye, vagy pedig felzaklatja az elménket, így ezen fogunk kattogni.

5. Világító, ledes órák: Igen, nagyon cuki féléket lehet már beszerezni, de ezt is inkább a lakás másik területein helyezzük el. A fény ugyanis zavaró tud lenni.

6. Koffein: Rengetegen úgy vélekednek, hogy ők kávéval is ugyanúgy tudnak aludni. Ez tévhit! Attól, hogy nem érezzük, még ugyanúgy felgyorsítja az anyagcserénket és felfrissít.