Mivel csökkentheted a stresszt az életedben?

Szingliként akkor is, ha elégedett vagy azzal, hogy egyedül vagy és abban az esetben is, ha épp párt keresel, szinte biztos, hogy rengeteg stresszforrás van az életedben. Rohanó világunkban majdhogynem természetesnek gondoljuk, hogy az élet tele van stresszel.

Mivel csökkentheted a stresszt az életedben?

Ha egyedül vagyunk és úgy érezzük, mindent magunknak kell megoldanunk, ez a gondolat különösen növelheti a stresszt és az ebből következő kimerülést az életünkben. Mutatunk néhány természetes gyógymódot, amivel megelőzheted a mindennapjaidban jelen lévő stressz káros következményeit.

Zöld tea
A zöld tea nyugtatja az idegrendszert, pihentető hatású és közvetlenül hat az agy működésére. Enyhíti a pszichológiai és fiziológiai stresszt. Ha kamilla teával együtt fogyasztod, a zöld tea jótékony hatásai még inkább fokozódnak, így tovább csökkentheted a stresszhormonok szintjét a szervezetedben.
Levendula
A levendula levelében és virágjában található természetes hatóanyagok akkor fejtik ki a legjobban a hatásukat, ha a halántékodra dörzsölöd magát a növényt vagy a belőle készült illóolajat. A levendulából készült tea a stressz és a szorongás tüneteinek csökkentésére is hatásos, ugyanakkor hasznos lehet az álmatlanságban és az alvási apnoéban szenvedők esetében is.
Citromfű
Ha a stressz olyan nagyfokú az életedben, hogy alvászavarokkal küzdesz, a citromfű teaként és illóolaj formájában is segít ezen a problémán. A gyógynövény enyhíti a depresszió, a szorongás, a migrén és bizonyos gyomorproblémák tüneteit. Elalvás előtt egy csésze citromfűtea megnyugtatja a szervezetedet és segít az elalvásban.
Olajos magvak
A magvakban megtalálható magnézium közismerten csökkenti a stresszhormon szintjét. A stressz kiüríti szervezetünkből a megnéziumot, miközben erre az ásványi anyagra nagy szükségünk van az izmok ellazításához és a táplálék energiává alakításához. A magnéziumot tartalmazó ételek és étrendkiegészítők csökkentik az ingerlékenységet és a depressziót.