Mit tehetsz, ha csokifüggő vagy? 2. rész

Ahogy cikkünk első részében írtuk, a csokoládéfüggőség valódi függőség. Épp ezért fontos, hogy miután felismerted a problémát, tegyél is ellene.

Mit tehetsz, ha csokifüggő vagy? 2. rész

Orvosold a gondot
Miután azonosítottad a csokifüggőséged okát, már csak rajtad múlik, hogy le tudod-e győzni. Ha egészségügyi problémák nem akadályoznak a további rendszeres csokifogyasztásban, nem kell teljesen lemondanod szenvedélyedről, elengedhetetlen azonban, hogy minimalizáld a fogyasztását és kontrolláld a csoki utáni epekedésedet.


Hogyan szüntetheted meg a sóvárgást?
Határozd el, hogy nem eszel csokoládét, és tartsd is magad ehhez az elhatározáshoz. Ne szegd meg, ne gyengülj el, és mindegyik legyőzött kísértés után legyél büszke magadra. Ez persze drasztikus megoldás, de sokaknál csak ez válik be.
Keress alternatív energiaforrásokat: fogyassz több fehérjét, gyümölcsöt, zöldséget, rágcsálj olajos magvakat, és igyál több vizet. Ha kiegyensúlyozottan táplálkozol, nem fogsz annyira vágyni csokira, mert a szervezeted elég cukorhoz jut az ételekből. Még jobbat teszel magaddal, ha rendszeresen sportolsz is.
Számold össze, egy hét alatt mennyi pénzt költöttél csokira, lehet, hogy saját magadat is megdöbbenti a szám. Ebből a pénzből vásárolj jó minőségű, legalább 80 százalékos kakaótartalmú csokoládét, és napi egy kockát engedélyezz magadnak – egy idő után többre valószínűleg nem is fogsz vágyni. A boltban kerüld el a csokis polcot, így nem esel kísértésbe.
Mondd el barátaidnak, ismerőseidnek is, hogy milyen úton jársz, hogy természetes legyen nekik, hogy ne kínáljanak meg téged csokoládéval és születésnapodra is inkább mással lepjenek meg.
Használhatod az aromaterápiát is: vásárolj illatgyertyákat, füstölőket, persze ne csokoládé illatút, amikor pedig rád tör a csokiéhség, szagolgasd ezeket.