Mit tehetsz, ha csokifüggő vagy? 1. rész

Tudtad, hogy a csokoládéfüggőség valódi függőség, amely fizikai elvonási tüneteket képes produkálni? A csokifogyasztás következtében endorfinok szabadulnak fel a testünkben.

Mit tehetsz, ha csokifüggő vagy? 1. rész

Ha a boldogsághormonok kiürülnek a szervezetből, a test ismét kívánja ezt az érzést, vágyni kezd az újabb adag édesség után, és ez az érzés csak akkor csillapodik, ha újra elmajszoljuk a megfelelő csokiadagunkat.
Miről ismerheted fel, hogy csokoholista vagy?
•    Bizonyos napszakokban, például ebéd után elmondhatatlan vágyat érzel arra, hogy csokit egyél.
•    Ha csokoládéra gondolsz, vagy megérzed az illatát, máris beindul a nyálelválasztásod.
•    Rosszkedvű és feszült vagy, ha nem ehetsz csokit, de ez elmúlik, amint szétolvad a szádban az édesség.
•    Ha mérges vagy, rosszul érzed magad, vagy szomorú vagy, bekapsz egy falat csokit, mert a kérdés megoldását ettől reméled – és tényleg jobb kedvre derülsz tőle.
Azonosítsd a problémádat
Ha úgy érzed, a csokifüggés gondot jelent az életedben, keresd meg az okát, miért ragaszkodsz hozzá ennyire, és miért nem bírod nélküle.
Érzelmi problémákkal küzdesz? Szomorú, szorongó, depressziós, csalódott vagy dühös vagy, újabb és újabb problémákkal találod szembe magad, és a csoki mindig segítségedre van a hangulatod javításában.
Éhes vagy, a csokoládé pedig kívánatos és rögtön elveszi az éhségérzeted. Különösen a felsőoktatásban tanulókra, és a stresszes munkát végzőkre jellemző a túlzott csokifogyasztás, ilyenkor gyakran nincs elég idő a megfelelő táplálkozásra.
Unatkozol? Ha nincs jobb dolgod, csokit eszel, ezzel kitöltöd az időt, az édesség kellemes szórakozást biztosít, és segít elviselni a kellemetlenségeket.