Menstruációs görcsök csökkentése házilag

Hogyan éljük túl azokat a piros betűs napokat?

Menstruációs görcsök csökkentése házilag

A meleg minden formában jó hatással van a görcsökre – mivel serkenti a vérkeringést, és ellazítja az izmokat. Épp ezért igen hatékony módszer a fájdalom enyhítésére a meleg vízzel töltött palack vagy az elektromos melegítőpárna. Készíthetsz masszázsolajat három csepp majoranna és öt egy teáskanálnyi – bázisolaj keverékéből. Ezzel az olajjal kezdd el finoman masszírozni a hasadat az óramutató járásával megegyező irányban.

Végezz nyújtó jógagyakorlatokat – ezek is sokat segíthetnek a menstruáció alatt. Ráadásul a jóga részét képező légzőgyakorlatok is megkönnyíthetik azt, hogy testedben lévő feszültség minél hamarabb feloldódjon. Végezz nyújtó jógagyakorlatokat – ezek is sokat segíthetnek a menstruáció alatt. Ráadásul a jóga részét képező légzőgyakorlatok is megkönnyíthetik azt, hogy testedben lévő feszültség minél hamarabb feloldódjon.

Ha a természetes módszerek nem váltak be, ne zárkózz el a gyógyszerektől. Az aszpirin, paracetamol és ibuprofen tartalmú szerek a görcsök enyhítésére, mivel gátolják a méhben képződő prosztaglandinok termelődését. Kutatások szerint azok, a nők, akik rendszeresen fogyasztanak vitamintablettákat, kevésbé hajlamosak a menstruációs görcsökre. Szedj multivitamint, elsősorban olyat, ami C- és E-vitamint is tartalmaz.

Pozitív hatása lehet a táplálkozás megváltoztatásának, sok gyümölcs, zöldség és teljes kiőrlésű termék, valamint a fehér húsok fogyasztásának. Ne hagyj ki egyetlen étkezést sem, mert az csökkenti a vércukorszintet, és farkaséhséget eredményezhet. Sétálj hetente többször, vagy válassz magadnak valamilyen mérsékelten megerőltető testmozgást. A legjobb, ha rendszeresen sportolsz, a menzesz előtt pedig növeled a heti adagodat. A jó kondíció sokat javít majd közérzeteden.