Jelek a dehirdratáltságra

Miért fontos, hogy elegendő folyadékot fogyasszunk?

Jelek a dehirdratáltságra

Dehidratáltságról akkor beszélünk, ha testünk nem kap megfelelő mennyiségű folyadékot, súlyosabb esetben acetont találnak a vizeletében. Ennek a problémának három szakasza van: enyhe, közepes és magas.

Leggyakoribb tünetei a fejfájás, a koncentrációzavar, bőrszárazság, kevés vizelet. Ezeknek a tünetegyütteseknek több oka is lehet, ilyenek például a kedvezőtlen vízfogyasztási szokások, egyes betegségek ( főként a lázzal együttjáró) , de akár különböző gyógyszerek is vízelvonó hatással lehetnek.

A dehidratáltság legfőbb oka még mindig a kevés folyadékbevitel szokott lenni, hiszen sokan nem is tudják, hogy pontosan mennyi vizet kellene inniuk. Hajlamosak vagyunk elfelejteni inni, és csak akkor jut eszünkbe, ha már szomjasak vagyunk. Másik hiba, hogy rengetegen élnek abban a hitben, hogy a kávé, energiaital, és egyéb cukrozott üdítőitalok is beletartoznak a napi ajánlott mennyiséghez, pedig ezeknek többnyire vízelvonó hatásuk van.

A napi folyadékbevitelünket meghatározza a súlyunk, az időjárás, a fizikai megterhelés és még rengeteg egyéb tényező. Nagy általánosságban azért annyit elmondhatunk, hogy egy egészséges felnőttnek átlagosan 1,5-2 liter vizet kellene fogyasztania. Ha ezt betartjuk, akkor nagyon már nem lőhetünk mellé.