Hogyan tartsd meg az újévi fogadalmadat? 1. rész

Te is teszel újévi fogadalmat? Kutatások szerint az emberek 75-80 százaléka nem képes megtartani azt. Összegyűjtöttünk 10 tanácsot, amelyek segítségével be tudod majd tartani a szilveszterkor elhatározott dolgokat.

Hogyan tartsd meg az újévi fogadalmadat? 1. rész

1.    Egyszerre egy fogadalomra koncentrálj!
Ha az életedben több dolgon is szeretnél változtatni, akkor írj egy listát, és a rajta szereplő tételeket rendezd fontossági sorrendbe. Csak a legfontosabbat fogadd meg! A fogadalmak megtartása nagy összpontosítást és önuralmat igényel. Ha megosztod az erőidet, azzal csak a sikertelenség kockázatát növeled.
2.    Tűzz ki konkrét célt!
Nehéz eleget tenni annak a fogadalomnak, hogy „az idén megjavulok”, „lefogyok”, „ezentúl spórolok”. Ha konkrétumokban gondolkodsz (például: nem káromkodom, tavaszig leadok 10 kilót, vagy minden hónapban félreteszek 5 ezer forintot), biztosan tudni fogod, hogy hol tartasz a célod elérésében.
3.    Teljesíthető fogadalmat tegyél!
Eleve teljesíthetetlennek tűnő fogadalmat soha ne tegyél. Hiába fogadod meg például, hogy többé egy percet sem fogsz lustálkodni, ez úgysem fog maradéktalanul teljesülni. Reálisabb célkitűzés például, hogy tévénézés helyett délutánonként végzel egy kis házimunkát. Az is fontos, hogy csak olyan dolgot vállalj, amelynek a teljesítése kizárólag tőled függ. Ne azt fogadd meg például, hogy több pénzt fogsz keresni, hanem hogy több túlórát vállalsz. A tornaverseny megnyerése helyett legyen az a célod, hogy az eddiginél többet (naponta x órát) fogsz a felkészülésre fordítani.
4.    Fogalmazd meg magadban az elhatározásod okát!
Ha például megfogadod, hogy leszoksz a dohányzásról, olvass többet a káros hatásairól, vagy írd össze magadnak, miért is akarod letenni a cigarettát. A papírt tedd jól látható helyre, így segíthet új erőre kapni, ha időközben elgyengülnél.
5.    Higgy magadban!
Összpontosíts arra, hogy igenis be tudod tartani az újévi fogadalmadat! Ez – főleg, ha egy rossz szokás elhagyása vagy az életstílusod megváltoztatása a cél – kemény munka. Gondolj úgy magadra, mint egy sportolóra, aki folyamatosan kitartó edzést végez. Ha Te is így teszel, előbb-utóbb be fogsz érni a célba!