Hogyan kerüljük el a nyaki fájdalmakat?

Íme pár tanács, hogy ne fájjon a nyakunk!

Hogyan kerüljük el a nyaki fájdalmakat?

Az első és legfontosabb, amit tehetünk, ha igyekszünk mindig helyes testtartást felvenni. A rossz testtartásból eredő fájdalom ugyanis hosszútávon még helytelenebb tartáshoz vezet, ami csak tovább tetézi az alap problémát. Manapság hajlamosak vagyunk lógató fejjel és előreejtett vállal ülni, ami jelentős terhelést jelent a nyaki izmokra.

Ha már kialakult a fájdalom, sajátítsunk el különböző nyaktornákat, amit akár többször is tudunk naponta alkalmazni. A legegyszerűbb gyakorlat, ha óvatosan nyakkörzést végzünk a tarkónknál összekulcsolt kézzel. Így a nyomást is csillapítani tudjuk.

Az alvási szokásainkat is érdemes átalakítani, hiszen nemcsak a nyakunknak, hanem a gerincünknek is jót tesz, ha a hátunkon alszunk, természetesen minőségi ágyneművel, ezekre tökéletesek a memóriahabos matracok.

Ha irodai munkát végzünk vagy otthonról dolgozunk, akkor fontos arra is ügyelni, hogy a monitor mindig közvetlenül szemmagasságban legyen, hiszen ezzel megakadályozzuk azt, hogy lefelé tekintve terheljük a nyaki izmokat.