Hogyan javítsunk a mentális egészségünkön?

Pár tipp a lelki jólétünkért!

Hogyan javítsunk a mentális egészségünkön?

Örömmel vesszük azt a tényt, hogy manapság már az emberek legalább annyira próbálnak odafigyelni a mentális egészségükre, mint a fizikaira. 2020-ra eljutottunk odáig, hogy megértettük, ha a lelkünk rendben van, akkor a testünk is rendben lesz.

Elsőre mindenféleképpen a pozitív szemléletet kell gyakoroljuk, hogy ezt meg is tudjuk valósítani. Itt jön elő a félig tele van pohár mondás. Az amerikaiaknak van egy híres szlogenjünk, miszerint addig kell tettetni valamit, amíg valósággá nem válik. Arról nem is beszélve, hogy tudományos oka is van: azok az emberek, akiknek pozitív az életszemlélete, kevesebb eséllyel kapnak szívinfarktust és jobb az immunrendszerük.

Tanuljunk meg adni! Önzetlennek lenni ennek a mai, pénzalapú világban nem egyszerű dolog, de próbáljuk meg. A jó cselekedetek boldogsághormonokat indítanak el, és ebből kifolyólag mi magunk is jobban fogjuk magunkat érezni.

Adj hálát! Nem kell nagy dolgokban gondolkozni, induljunk csak apróbbakkal. Minden estét zárjunk azzal, hogy leírjuk egy füzetbe, hogy aznap miért voltunk hálásak. Például: Hálás vagyok, mert van fedél a fejem felett, volt mit vacsoráznom, sikerült egy jót beszélgetni az anyukámmal.