Hogyan előzzük meg a térdsérülést?

Ezeket kell figyelmbe venni az edzés során!

Hogyan előzzük meg a térdsérülést?

1. Mindig a megfelelő cipőt viseljük!

A futóknál kifejezetten nagyon fontos, hogy olyan cipőt válasszunk, ami pontosan illeszkedik a lábunkra! Még a legdrágább cipők sem biztos, hogy megfelelő tartást adnak a lábnak. Ha a láb nincs megfelelően támasztva, akkor az alsó lábszár belső oldalán egyes izmok tapadási helyének gyulladása fordulhat elő. A vádli rendszeres nyújtás a futás előtt és után, és egy rugalmasabb, az ütődéseket jobban elnyelő cipő segíthet a problémán. A túledzés a másik leggyakoribb kiváltó ok.

2. Mindig nyújtsunk futás előtt!

Az izmok nyújtása és bemelegítése elengedhetetlenül fontos futás előtt, függetlenül a táv hosszától. Ez a legmegfelelőbb mód a vérkeringés serkentésének, különösen hideg időben. Ráadásul a nyújtással nem csak a térd, hanem a farizom sérülése, a lábszárgörcs is elkerülhető.

3. Kiegyensúlyozott edzést végezzünk!

A futók hajlamosak csak egyetlen dologra, a futásra koncentrálni. Ezzel viszont azt érjük el, hogy a hátsó, combfeszítő izmuk erősebb lesz, mint az elülső, négyfejű combizom. Ennek elkerülése érdekében végezzünk olyan gyakorlatokat is, melyek egyformán edzik a az elülső és hátsó combizmokat, valamint a farizmot is.

4. Csak fokozatosan kezdjünk neki!

 A futókra jellemző, hogy ha beköszönt a jó idő, rögtön hosszú távval kezdenek. Ebből sok gond adódhat. A futósérülések jelentős százalékáért a túledzés a felelős. A fokozatosságra épülő edzésprogram sok sérüléstől kíméli meg a sportolni kívánót. A legjobb, ha először rövidebb távokkal kezdünk, majd fokozatosan próbáljunk lefutni az előző év tavaszán, nyarán futott távokat. Azoknak, akik egész évben rendszeresen futnak, fontos tudni, hogy hetente egyszer vagy kétszer pihenőnapot kell tartani, illetve rövidebb távokat beiktatni a hosszú futások közé.