Hogyan bírjuk ki a párunkkal a közös "karantént"?

Pár tipp, hogy ennek a káosznak ne válás legyen a vége!

Hogyan bírjuk ki a párunkkal a közös

Az együtt élés szívünk választottjával teljesen más, mint egész nap összezárva lenni, még akkor is, ha az illetőt nagyon szeretjük, hiszen mégiscsak életünk párjáról van szó, és vele képzeljük el a közös jövőnket is. Az ingerszegény környezet egyértelműen feszültséget okoz, amit nincs máson kitölteni, ezért megszaporodhatnak a veszekedések. Az alábbi tippek segíthetnek, hogy ne essetek minden nap egymás torkának a kényszerhelyzetben.

1.Először is a legfontosabb, hogy legyen külön töltött időtök, még akkor is, ha egy garzonlakásban éltek, el tudtok zárkózni a másik elől: nem kell fizikailag, csak csináljatok mindketten mást. Már az is segít, ha te tartasz a fürdőben egy wellness napot magadnak, amíg ő csinálja a saját dolgát a nappaliban. Attól, hogy össze vagytok zárva, nem kell minden egyes dolgot közösen csinálnotok, mindenki igényli az énidőt akkor is, ha ilyen extrémek a körülmények. Ha tudtok, menjetek el külön sétálni, ne együtt járjatok boltba se, adjátok meg a másiknak azt a személyes teret, amire szüksége van.

2.Csináljatok közösen napirendet!

Karanténban, még akkor is, ha home office-ban vagytok, nagyon könnyű elúszni a teendőkkel, és nehezebb napi rutint kialakítani. Mivel nem kell menni sehova, nem kell csinálni semmit, nincsenek programok, be vagytok zárva egy helyre, könnyű este 8-kor is még pizsamában találni magatokat a rendetlen lakásban, egy teljes káosz nap után, éppen ezért fontos, hogy csináljatok napirendet magatoknak, amihez tartjátok is magatokat: mikor esztek, mikor mentek ki a levegőre, mikor sportoltok, mikor van szabadidőtök, mikor mosogattok, ésatöbbi. Így nehezebben fullad káoszba az egész nap, és kevesebb az esélye, hogy emiatt frusztráltak lesztek.

3.Menjetek ki a szabadba!

Egyelőre nem tilos a szabadban tartózkodni a szabályok betartása mellett, ezért, ha tudtok, mindenképpen sétáljatok egy kicsit minden nap , hiszen a fizikai igénybevétel hiánya ugyanis még ingerültebbé tehet bárkit, akkor is, ha egyébként nincs hozzászokva a rendszeres mozgáshoz. Az sem árt ilyenkor, hogy megváltozik a környezet, ami körbevesz titeket, kicsit kiszakadtok a lakásból. Ha nincs lehetőségetek elmenni sétálni, menjetek ki a teraszra, és szívjatok magatokba legalább egy kis napfényt és D-vitamint, már ez is sokat számít.

4.Tartsátok a kapcsolatot a barátokkal és családdal, eddig úgysem volt rá elég ideje senkinek sem!

Bár nem ajánlatos bárkivel is találkozni, az internetnek hála nem kell hetekig a barátaink nélkül maradnunk. Fontos, hogy még ebben az időszakban is írjunk a barátainknak, beszélgessünk velük, vegyük fel a kontaktot a párunkon kívül másokkal is, különben még jobban bezárul majd előttünk a világ, amitől ugyanúgy feszültebbek leszük.

5.Használjátok ki ezt az időt arra, hogy kreatívabb programokat szerveztek otthon: társasozzatok, főzzetek együtt, eddzetek otthon kettesben, takarítsátok ki a lakást, és fedezzétek fel újra egymás testét is, hiszen más dolgotok nem igazán van.
Törekedjetek arra, hogy minden nap legyen egy kis minőségi idő is, amit kettesben töltetek, még akkor is, ha egyébként a nap 24 órájában egymás fejét kell néznétek, és nem érzitek szükségét. A kapcsolat szempontjából meg fogja hálálni magát, ha visztek egy kis energiát a karantén-szerelembe.