Hogyan aludjunk terhesség alatt?

Íme pár tipp várandós kismamáknak!

Hogyan aludjunk terhesség alatt?

Az állandó pisilés, a gyomorégés, a különböző izomfájdalmak és a nagy pocak minden kismama számára megnehezítik az éjszakát és a jó alvást. Bár néha lehetetlennek tűnik várandósként pihentetően aludni, közel sem lehetetlen! Máris mutatunk néhány tippet, amelyek talán Neked is segíthetnek!

1. Elalvás előtt már ne igyál sokat

Ha az éjszakai alvásodat leginkább az zavarja meg, hogy nagyon gyakran ki kell menned pisilni, akkor próbáljunk meg ügyelni arra, hogy lefekvés előtt már ne fogyasszunk túl sok folyadékot. Természetesen nem azt mondjuk, hogy igyál keveset, csak próbáljuk a folyadékbevitelt elosztani a nap folyamán. Ezt értsük úgy, hogy igyunk gyakran, reggeltől folyamatosan kortyolgassunk vizet. Mindig legyen mellettünk egy palack víz, így megőrizhetjük hidratáltságodat, éjszaka mégis jobban tudunk aludni.

2. Kerüljük a fűszeres ételeket

A túlzott fűszeres ételek sajnos elég sűrűn gyomorégési problémákhoz vezethet. Sajnos ez nem túl kellemes érzés, és csak úgy kerülhetjük el, ha jobban odafigyelünk az étkezésre. Ha tehetjük, ne fogyasszunk túl fűszeres ételeket, és késő este már ne együnk semmit, inkább a nap folyamán étkezzünk többször, így éjszaka biztosan nem fogunk refluxtól szenvedni.

3. Zuhany 45 perccel elfekvés előtt

Ha nehezen tudsz elaludni, akkor bevethetsz még egy nagyszerű trükköt, amit akár a terhesség előtt, közben vagy után is csinálhatod. A lényeg, hogy körülbelül 45 perccel lefekvés előtt zuhanyozz le meleg, de nem forró vízzel. Ez megnöveli a test hőmérsékletét, majd ahogyan elkezd visszahűlni, megnövekszik a szervezetedben a melatonin hormon szintje, amely álmosságot okoz. Ha lezuhanyoztál, bújj ágyba és szánj 20 percet arra, hogy fejben is ki tudj kapcsolni, például vegyél a kezedbe egy jó könyvet és olvass egy kicsit vagy meditálj.

4. Testmozgás várandósan

A testmozgást a terhesség alatt sem szabad abbahagyni, hiszen a szervezetünknek akkor is szüksége van rá, csupán meg kell találni a megfelelő mozgásformát. Az anyuka és a baba is egészségesebb lesz tőle, ráadásul az alvás minőségén is javít.

Csak arra kell ügyelni, hogy semmiképp ne este végezzük a testmozgást, ez ugyanis nagy energiát emészt fel.

5. Kismamapárna, ami később szoptatópárnának is jó

A kismamának az előbb említetteken túl az egyik legnagyobb problémát az okozza, hogy megtalálja azt a pozíciót, ahogyan tényleg jól tud aludni. Nagy pocakkal ez nem megy könnyen, de szerencsére erre már kifejlesztették a szuper kismamapárnákat. Ezek a méretes, puha darabok jól formázhatóak és alátámasztják a hasat, így kényelmes helyzetet teremt az anyukának, és megkönnyítik az alvást. Ráadásul szülés után sem kell kidobni, igen nagy hasznát lehet venni a szoptatás során is, ugyanis szoptatópárnának is kiváló: tehermentesítik a nyakat, a hátat, valamint a karizmokat is.