Az vagy, amit megeszel!

Vajon igaz a mondás?

Az vagy, amit megeszel!

Gyakran hangzik el a címben szereplő szállóigévé vált aforizma, és sokan nem is tudják, honnan, kitől származik az eredetije. Pedig aki leírta, nem akárki volt. Ebből is látszik, hogy nem csak a mai kutatókat, hanem a múlt emberét is foglalkoztatta a táplálkozás és a személyiség. Akik szeretik a fűszereket, több kockázatot is vállalnak? Úgy tűnik, igen. Ha szeretitek az édeset, valószínűleg barátságosak vagytok. Az édes ízeket választók közül többen szociális területen dolgoztak, vagy önkénteskedtek.

Mára az étkezés az egyik legfontosabb identitásképzővé vált, amelyben a személyiségünk tükröződik vissza. Azzal, hogy hol vásárolunk élelmiszert, mit eszünk, vagy hová járunk enni, sok információt közlünk arról, hogy kik vagyunk, és mit gondolunk a világról. Az étel mára sok esetben státusz szimbólummá is vált, ami nem mellesleg az étkezési kultúránkat is alaposan felforgatta legfőképpen halat, baromfit, alacsony zsírtartalmú sajtot, zöldséget, bogyókat, gyümölcsöket és teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó étrenden élőknél sokkal kisebb százalékban voltak kimutathatók a depresszió tünetei, mint azoknál, akik magas zsír- és cukortartalmú és feldolgozott ételeket, illetve különböző nassolni valókat fogyasztottak.

Arról, hogy a B-vitamin távol tartja a depressziót, tehát gabonaféléket és őrleményeikből készült ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket, diót és egyéb olajos magvakat, vajat és olajat, húsokat és húskészítményeket, halat, tejet és tejtermékeket, illetve tojást fogyasztani. A D-vitamin egy másik fontos forrás, mely képes arra, hogy csökkentse a depresszió kialakulását. Szükségünk van magnéziumra is, mely közrejátszik az úgynevezett szerotonin termelésében, aminek jelenléte a jó kedvünkhöz nélkülözhetetlen. Magnéziumot nyerhetünk kesudió, mandula fogyasztásával.

Kedélyállapotunk javításában nagy szerepe van például az étcsokoládénak, amiben olyan anyagok találhatóak, melyek szintén előnyös hatással járnak a szervezetünk működésére nézve. A csokoládéban fenilalanin van, ami serkentő hatással bír az agy működésére. Természetesen a vegyes táplálkozást javasolják a szakemberek, melynek segítségével fedezhető a szükséges vitamin-, ásványi anyag, nyomelem- és tápanyagszükséglet. Viszont érdemes arra is figyelni mit látnak belőlünk a környezetünkben lévők étkezéseink alapján.