Az S.Oliver fenntartható kapszulakollekciót fejlesztett ki

„Törődünk az emberekkel, a bolygónkkal és a jövővel” - 2019-től kezdve ezzel a mottóval jeleníti meg az S.Oliver Group a fenntarthatóság érdekében tett intézkedéseit és kezdeményezéseit, amelyek már évek óta a vállalati filozófia részét képezik a termékfejlesztés és a kommunikáció területén.

Az S.Oliver fenntartható kapszulakollekciót fejlesztett ki

Az S.Oliver cipőkollekciók licencátvevőjeként részt vesz a fenntarthatósági programban a Shoe.com GmbH is, a Wortmann csoport leányvállalata. A 2020-as őszi-téli szezonra fejlesztették ki a WE CARE kapszulakollekciót. A kapszulakollekció azt a néhány ruhadarabot jelenti, ami mindig viselhető, sohasem megy ki a divatból. Egy ilyen kollekcióba nagyjából 5-7 ruhadarab kerül be. A kapszulakollekció kifejezés a “Capsule wardrobe”- szóösszetételből ered, amit az 1970-es években kezdtek el használni. Donna Karan vitte tovább a koncepciót és 1985-ben piacra dobta első kapszulakollekcióját. Az S.Oliver kollekciót újrahasznosított anyagokból készült prémiumsneakerek, fűzős cipők, bakancsok és motoros csizmák alkotják. A gyártás során kizárólag vizes bázisú, oldószermentes poliuretánokat és ragasztókat használnak. A termékeket a WE CARE címkével látják el, a csomagolásul használt dobozokat is tanúsított reciklált anyagokból készítették. Heiko Hüdepohl, a shoe.com igazgatója elmondta, hogy vásárlóik számára a fenntarthatóság és a környezettudatosság egyre fontosabb. Az S.Oliver a textilruházatban kialakított WE CARE programmal példát mutatott, és ezzel a licencátvevő cégnek is lehetőséget ad arra, hogy a fogyasztóikkal sikeres, professzionális kommunikációt folytassanak. Céljuk, hogy a programban kialakított szabványokat a több komponensből álló termékre, a cipőre is átvigyék. A fenntarthatóság érdekében kifejtett tevékenységüket folyamatosan szélesítik, és tovább építik tanúsított beszállítókból álló partnerhálózatukat. Szigorúan ellenőrzik a káros anyagokat és egyértelmű irányelveket fogalmaznak meg beszállítóik számára az állatjólét védelméről. A Wortmann csoport (Detmold) Európa legnagyobb cipőgyártó és értékesítő vállalatai közé tartozik és piacvezető a női divatcipőknél. Kollekcióit világszerte 70 országban, összesen több mint 15 000 cipőboltban forgalmazzák.