A séta jótékony hatásai

Miért jó, ha rendszeresen sétálunk?

A séta jótékony hatásai

Manapság már akár napi 15 perc séta is bőven elég ahhoz, hogy boldogabbak, egészségesebbek és fittebbek legyünk. Nem csak az alakunknak teszünk vele jót, hanem a a lelkünknek és a fizikumunknak is.

Akármilyen rossz passzban is vagyunk, a séta mindig fel fog vidítani, nem véletlenül van a mondás is, hogy kiszellőztetjük a fejünket. Még a kutatások is azt bizonyítják, hogy sokkal energikusabbak és pozitívabbak azok az emberek, akik hetente másfél-két órát aktív sétával töltenek.

A munkánkban is rengeteget segíthet, főleg ha kreatívnak kell lennünk a pozíciónkban, hiszen a friss levegőn elmélázva olyan ötletek juthatnak az eszünkbe, ami a gép előtt nem biztos, hogy valaha is előjönne.

De nemcsak az elménket frissítjük vele, hanem az életünk időtartamát is hosszabbra tudjuk nyújtani, hiszen az egészséges étkezéssel összekötött mozgás gyorsítja az anyagcserét is, ezáltal a belső szerveinknek is csak jót teszünk. 

A fogyókúrázóknak is a lehető legmegfelelőbb megoldás a séta, hiszen nem kell drága kondibérletre költeni vagy profi edzőruhákra, mert sétálni csak úgy simán kényelmes ruhában is lehet.